Reflectieverslag 'Bouw een website met behulp van HTML'
Dit is een voorbeeld van een eerste reflectieverslag van een leerling uit het vierde jaar.
Top: voldoet aan basiseisen vormgeving:
Voorpagina
Inhoudsopgave (automatisch)
Lay-out ziet er professioneel uit, zowel website als verslag!
Bronnenlijst APA-stijl (automatisch).
Top: leerproces is beschreven; waar ben ik gestart? Waar ben ik geëindigd? Hoe pak ik het de volgende keer aan?
Top: (voorzichtige) beargumentatie van het gekozen cijfer.
Wat zou nog beter kunnen? (in dit geval vrij weinig, het is een super verslag, maar als ik moet zoeken)
Verdiepingsopdracht is origineel maar niet heel moeilijk.
Om wat meer diepgang te krijgen qua informatica: probeer eens iets te coderen in Java of ga nog dieper in CSS styling zitten.
Reflectieverslag 'Bouw een website met behulp van HTML'
Dit is een voorbeeld van een eerste reflectieverslag van een leerling uit het vierde jaar.
Top: voldoet aan basiseisen vormgeving:
Voorpagina
Inhoudsopgave (automatisch)
Kopjes
Top: leerproces is beschreven; waar ben ik gestart? Waar ben ik geëindigd? Hoe pak ik het de volgende keer aan?
Top: (voorzichtige) beargumentatie van het gekozen cijfer.
Wat zou beter kunnen?
Het leerproces kan wat uitgebreider beschreven worden.
Experimenteren met kolommen, tekstterugloop afbeeldingen, uitvullen (nieuwsgierig? Even opzoeken/vragen).
Afbeeldingen omlijnen.
Bronnenlijst APA-stijl (is een automatische functie van Word).
Reflectieverslag 'Databases'
Dit is een voorbeeld van een reflectieverslag van een ervaren leerling uit het 5e jaar.
Top: voldoet aan basiseisen vormgeving:
Voorpagina
Inhoudsopgave (automatisch)
Lay-out ziet er overzichtelijk uit.
Top: leerproces is zeer gedetailleerd beschreven! Leuk om te lezen
Wat zou nog beter kunnen? (het is een super goed uitgewerkte opdracht maar het kan natuurlijk altijd wel iets beter)
Via Repl.it kun je een website bouwen en dan via kun je ook een daadwerkelijke database bouwen zodat het alle gebruikers kan opslaan en bijbehorende bestellingen die ze doen. Dan heb je het echt uitgespeeld.
Bronnenlijst APA-stijl (is een automatische functie van Word).
Reflectieverslag 'Bouw een website met behulp van HTML'
Dit is een voorbeeld van een eerste reflectieverslag van een leerling uit het vierde jaar.
Top: voldoet aan basiseisen vormgeving:
Voorpagina
Inhoudsopgave (automatisch)
Kopjes
Top: leerproces is beschreven; waar ben ik gestart? Waar ben ik geëindigd? Hoe pak ik het de volgende keer aan?
Top: (voorzichtige) beargumentatie van het gekozen cijfer. Er is geen sprake van te hoog inschatten; de leerling heeft een reëel beeld van zijn kunnen.
Wat zou nog beter kunnen?
Experimenteren met kolommen, tekstterugloop afbeeldingen, uitvullen (nieuwsgierig? Even opzoeken/vragen).
Afbeeldingen en screenshots toevoegen
Bronnenlijst APA-stijl (is een automatische functie van Word).
Reflectieverslag 'Game development'
Dit is een voorbeeld van een tweede reflectieverslag van een leerling uit het vierde jaar.
Top: voldoet aan basiseisen vormgeving:
Voorpagina (niet automatisch)
Inhoudsopgave (automatisch)
(tussen)kopjes
Afbeeldingen (met bijschrift)
Top: leerproces is beschreven; waar ben ik gestart? Waar ben ik geëindigd? Hoe pak ik het de volgende keer aan?
Top: (voorzichtige) beargumentatie van het gekozen cijfer. Er is geen sprake van te hoog inschatten; de leerling heeft een reëel beeld van zijn kunnen.
Wat zou nog beter kunnen?
Experimenteren met kolommen, tekstterugloop afbeeldingen, uitvullen.
Afbeeldingen omlijnen.
Bronnenlijst APA-stijl (is een automatische functie van Word).
De opdrachtgever wil een informatieve video over Big Data.
Dit is een voorbeeld van een eerste voorlichtingsvideo over Big Data, gemaakt in 5 havo.
Top:
Verhaallijn en montage. Dit is een voorbeeld van wanneer nakijkwerk voor docenten leuk wordt.
Originaliteit en leuke locaties.
Tip:
De verstaanbaarheid is niet in iedere scène optimaal. Door gebruik te maken van een microfoon zou dat kunnen worden opgelost. Een volgende keer zou deze geleend kunnen worden vanuit een informaticalokaal.
Binnen Bitacademy kunnen leerlingen alle kanten op binnen de programmeergebieden.
Game Design is daar een voorbeeld van. Binnen scratch zijn dit jaar de eerste stappen gezet om eenvoudige games te maken.
Top:
Er is niet alleen aan de opdracht gewerkt, maar er is ook gebruik gemaakt van externe programma's om bijvoorbeeld foto's te bewerken.
Er zijn externe geluidsfragmenten toegevoegd, waar niet in de handleiding om gevraagd is.
Met Scratch is het mogelijk van makkelijk tot moeilijk allerlei spellen te maken.
Game Design in scratch houdt je zo een paar dagen bezig! De game hiernaast kostte een complete periode, 3 uur per week.
Probeer het maar. Uitspelen kan door het behalen van 999 seconden...